MENU
  • YEREL HABERLER
  • EĞİTİM
  • ASAYİŞ
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • YEREL HABERLER
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • Nöbetçi Eczaneler
  • E-Dergi
  • Resmi Reklamlar
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
Ankara
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
  • ANKARA HABERLERİ
  • GÜNDEM
  • ULUSAL HABERLER
  • POLİTİKA
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • KÜLTÜR SANAT
  • SAĞLIK
Kapat

Özvatan Belediyesi güneş enerjisinden elde ettiği geliri yatırıma dönüştürüyor

Ana SayfaUlusal HaberlerÖzvatan Belediyesi güneş enerjisinden elde ettiği geliri yatırıma dönüştürüyor
Özvatan Belediyesi güneş enerjisinden elde ettiği geliri yatırıma dönüştürüyor

Belediye Başkanı Halit Demir: ”İki yılda toplam 6 milyon liranın üzerinde belediyeye maddi katkı sağladık. Elde edilen geliri ilçemizin yatırım ve hizmetlerine yönelik kullanıyoruz”

14 Mayıs, 2021, Cuma 11:30
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt
Abone ol

KAYSERİ (AA) Kayseri'nin Özvatan ilçesinde, temiz enerji kaynaklarından Güneş Enerji Santrali (GES) ile ilçeye yatırım yapan belediye, üç yılda 6 milyon lira gelir elde etti.

Özvatan Belediye Başkanı Halit Demir, 3 yıl önce Kavaklı Mahallesi'ne yatırım amacıyla GES projesi kurduklarını söyledi.

Kavaklı GES Projesi'nin 25 bin metrekarelik alanda uygulandığını, 4 bin 200 güneş enerji panelinden oluştuğunu belirten Demir, 2018 yılından itibaren elektrik ürettiklerini dile getirdi.

Üretilen elektriği yaptıkları anlaşma çerçevesinde Kayseri ve Civarı Elektrik Türk AŞ'ye (KCETAŞ) sattıklarını aktaran Demir, yılda 2 bin kilovatlık elektrik üretildiğine işaret etti.

GES projesi ile elde edilen gelirin 2 milyon lirasının borç olarak ödendiğine değinen Başkan Demir, "İller Bankasından bu proje için kredi çektik. Sattığımız elektrikten elde edilen gelirin yüzde 20'siyle kredi borcunu ödüyoruz, yüzde 80'i ise belediye kasasına kalıyor. Bu yıl 2 milyon 400 bin lira gelir elde ettik. İki yılda toplam 6 milyon liranın üzerinde belediyeye maddi katkı sağladık. Elde edilen geliri ilçemizin yatırım ve hizmetlerine yönelik kullanıyoruz." diye konuştu.

"Belediye olarak sıkıntımız yok." diyen Demir, GES'ten gelen para ile ilçe altyapı ve üst yapısında birçok yenilik yaptıklarını dile getirdi.

Vatandaşların ihtiyaçları doğrultusunda hizmet ettiklerini anlatan Demir, GES ile yeni istihdam alanlarının oluşmasına da olanak sağlandığını bildirdi.

Demir, ikinci GES'i de projelendirdiklerini, en kısa zamanda hizmete girmesi için çalışmaları yoğunlaştırdıklarını kaydetti.

İlçe belediyesi olarak yenilenebilir enerji kaynağına yatırım yaptıklarını anlatan Demir, "Dünyada en sağlıklı enerji türleri su, güneş ve rüzgar. Bunlardan faydalanma yoluna gitmek istedik. Yerel yönetimler manasında bir girişim yaptık ve projeyi hayata geçirdik." dedi.

Demir, Türkiye genelinde GES'lerin yaygınlaştırılması için ilçe belediyelerine destek olunması gerektiğini sözlerine ekledi.

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
İbrahim

İbrahim

Mail: [email protected]
Tüm yazıları

Yorum Yazın

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP'den İstifa Etti
Sincan Belediyesi Türk Musikisi Konservatuvarı’nda Mezuniyet Coşkusu
Türk Dünyasının Kalbi Ankara'da Atacak Ankara'nın Tarihi, Kültürel ve Manevi Mirası Uluslararası Çalıştayda Ele Alınacak
Türk Dünyasının Kalbi Ankara'da Atacak Ankara'nın Tarihi, Kültürel ve Manevi Mirası Uluslararası Çalıştayda Ele Alınacak
Altındağ Belediyesinden Evlenecek Çiftlere Damatlık Desteği
Mamak Şehitleriyle Yaşıyor Şahit Belgeseli Gelecek Nesillere Emanet Edildi
Karabağ’ın Sesi Adana’dan Dünyaya Yükseldi
Altındağlı Minikler İlk Diplomalarını Aldı Mezuniyet Coşkusu Renkli Görüntülere Sahne Oldu
Altındağ’a Anlamlı Yatırım Zehra Sena Gültekin Kreşi Hizmete Açıldı
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nden Türk Dünyası Kültürüne Anlamlı Katkı
Turizmin En İyileri ATİD’in Geleneksel Gecesinde Ankara’da Buluştu
Aziz Yıldırım Geri Döndü Borcu Ödemeden Gitmeyeceğiz
Destici Yeniden BBP Genel Başkanlığı’na Seçildi
Sincan’da Miniklere Görkemli Mezuniyet 3 Binin Üzerinde Veli ve Çocuk Yıl Sonu Resepsiyonunda Buluştu
Tarkan Ankara'da On Binleri Coşturdu
Ankara'da NATO Zirvesi Tedbirleri Kapsamında 9 İlçede İdari İzin Uygulanacak
Vergi Konseyinin Yeni Başkanı Abdullah Erdem Cantimur Oldu
Altındağ'a Üç Yeni Yatırım
Havalimanlarında Ücretsiz İçme Suyu Dönemi Başlıyor
Sincan'da Bayram Boyunca 720 Personel Sahada Görev Yaptı

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Redaktör Haber 2022 | Yazılım: Onemsoft