MENU
  • YEREL HABERLER
  • EĞİTİM
  • ASAYİŞ
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • YEREL HABERLER
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • Nöbetçi Eczaneler
  • E-Dergi
  • Resmi Reklamlar
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
Ankara
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
  • ANKARA HABERLERİ
  • GÜNDEM
  • ULUSAL HABERLER
  • POLİTİKA
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • KÜLTÜR SANAT
  • SAĞLIK
Kapat

Çankırı’da öğrenciler okullarındaki çiftlikten elde ettikleri süt ile ”süt reçeli” üretimine başladı

Ana SayfaUlusal HaberlerÇankırı’da öğrenciler okullarındaki çiftlikten elde ettikleri süt ile ”süt reçeli” üretimine başladı
Çankırı’da öğrenciler okullarındaki çiftlikten elde ettikleri süt ile ”süt reçeli” üretimine başladı

İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Öztürk: ”Öğrencilerimiz kendi isimlerinin baş harfinden oluşan HİTAE ismini verdikleri küçük bir şirket kurdular”

20 Haziran, 2021, Pazar 15:30
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt
Abone ol

ÇANKIRI (AA) Çankırı'da Şehit Mehmet Ata Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri okullarında bulunan çiftlikten elde ettikleri süt ile "süt reçeli üretti.

Salgın sürecinde insanların sağlıksız beslenmelerinden yola çıkarak katma değeri yüksek ürün üretmek için öğretmenleriyle çalışma yapan öğrenciler okullarındaki büyükbaş hayvanlardan elde ettikleri sütü değerlendirdi.

Günlük 25 kilogram çiğ sütü okuldaki atölyede reçel haline getiren öğrenciler, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda faaliyetlerini yürüten Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde Genç Başarı Vakfı tarafından uygulanan "GençBizz Lise Girişimcilik Programı" yarışmasında yarı finale yükselme başarısı gösterdi.

Şirket kuran öğrenciler, ürettikleri süt reçelinin satışını yapabilmek için Tarım ve Orman Bakanlığına müracaatta bulundu.

Yürütülen çalışmaları yerinde inceleyen KUZKA Genel Sekreteri Serkan Genç, gazetecilere yaptığı açıklamada, KUZKA olarak Kadınların ve Gençlerin İşgücü Potansiyelinin Geliştirilmesi Sonuç Odaklı Programı'nı yürüttüklerini söyledi.

Faaliyet gösterdikleri Kastamonu, Çankırı ve Sinop'ta gençlerde girişimcilik kültürünün oluşturulması ve geliştirilmesi üzerine faaliyetler yürüttüklerini belirten Genç, "Bu çerçevede Milli Eğitim Müdürlüklerimizle beraber Eğitimde İşbirliği Protokolünü hayata geçirdik. Bu protokol kapsamında girişimcilik özelinde programları yürütüyoruz. 20202021 eğitim öğretim yılında da Genç Başarı Vakfı tarafından liseler seviyesinde uygulanan GençBizz Programı'nı bölgemizde uygulanmasına Ajans olarak vesile olduk." dedi.

Gençlerde bir taraftan girişimcilik kültürünün oluşturulduğunu, diğer taraftan da onların motivasyonlarının artırılmasını önemsediklerini vurgulayan Genç, "Bu kapsamda öğrencilerimize girişimcilik, tasarım odaklı düşünme, iş fikri geliştirme, iş modeli sunum teknikleri gibi birçok eğitimler verildi. Programa katılan öğretmenlerimize de eğitici eğitimleri düzenlendi." diye konuştu.

İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Öztürk de programın hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür etti.

Okullarda öğrencilerin öğrendikleri bilgi ve deneyimleri sahada uygulama imkanı bulduklarını belirten Öztürk, "Öğrencilerimiz kendi isimlerinin baş harfinden oluşan HİTAE ismini verdikleri küçük bir şirket kurdular. Bu şirket Tarım Meslek Lisesinin farklı alanları olmak üzere hayvan yetiştiriciliği ve sağlık alanında bizim büyük ve küçükbaş hayvanlarımız var. Bunlarla elde edilen sütlerle öğrencilerimiz süt reçelinin farklı aromatik bitkilerle farklı reçel türleri uyguladılar." ifadelerini kullandı.

Projede yer alan hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı alan dersi öğretmeni veteriner hekim Nedret Selvi de salgın sürecinde ortaya çıkan yanlış beslenme alışkanlıklarından yola çıkarak doğal ve enerji verici gıda üretmeye karar verdiklerini söyledi.

Bu kapsamda süt reçeli üretimi yaptıklarını ve bunu çeşitlendirdiklerini anlatan Selvi, şöyle konuştu:

"Sade süt reçeliyle birlikte cevizli, tarçınlı, fındık ezmeli, çilekli, muzlu ve kahveli ürünlerimizi ürettik, çeşitli damak tatlarına yönelmeye gayret ettik. Özellikle okulumuzda ürettiğimiz çiğ sütün katma değer olarak yükseltilmesi ve bir marka değeri oluşturulması açısından GençBizz Projesi'nin önemli olduğunu düşünüyoruz. Şu an prototip ürünlerimizi ürettik. Tarım ve Orman Bakanlığından kayıt ve onay belgesini bekliyoruz. Belgemiz geldiğinde seri üretime geçerek ürünlerimizi pazarlamayı düşünüyoruz."

Projede yer alan öğrencilerden İsmail Özler de proje sayesinde tecrübe sahibi olmak istediklerini söyledi.

Böyle bir girişimcilik projesi içinde yer aldığı için mutluluk duyduğunu ifade eden Özler, insanlara sağlıklı ürün sunmak istediklerini dile getirdi.

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
İbrahim

İbrahim

Mail: [email protected]
Tüm yazıları

Yorum Yazın

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP'den İstifa Etti
Sincan Belediyesi Türk Musikisi Konservatuvarı’nda Mezuniyet Coşkusu
Türk Dünyasının Kalbi Ankara'da Atacak Ankara'nın Tarihi, Kültürel ve Manevi Mirası Uluslararası Çalıştayda Ele Alınacak
Türk Dünyasının Kalbi Ankara'da Atacak Ankara'nın Tarihi, Kültürel ve Manevi Mirası Uluslararası Çalıştayda Ele Alınacak
Altındağ Belediyesinden Evlenecek Çiftlere Damatlık Desteği
Mamak Şehitleriyle Yaşıyor Şahit Belgeseli Gelecek Nesillere Emanet Edildi
Karabağ’ın Sesi Adana’dan Dünyaya Yükseldi
Altındağlı Minikler İlk Diplomalarını Aldı Mezuniyet Coşkusu Renkli Görüntülere Sahne Oldu
Altındağ’a Anlamlı Yatırım Zehra Sena Gültekin Kreşi Hizmete Açıldı
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nden Türk Dünyası Kültürüne Anlamlı Katkı
Turizmin En İyileri ATİD’in Geleneksel Gecesinde Ankara’da Buluştu
Aziz Yıldırım Geri Döndü Borcu Ödemeden Gitmeyeceğiz
Destici Yeniden BBP Genel Başkanlığı’na Seçildi
Sincan’da Miniklere Görkemli Mezuniyet 3 Binin Üzerinde Veli ve Çocuk Yıl Sonu Resepsiyonunda Buluştu
Tarkan Ankara'da On Binleri Coşturdu
Ankara'da NATO Zirvesi Tedbirleri Kapsamında 9 İlçede İdari İzin Uygulanacak
Vergi Konseyinin Yeni Başkanı Abdullah Erdem Cantimur Oldu
Altındağ'a Üç Yeni Yatırım
Havalimanlarında Ücretsiz İçme Suyu Dönemi Başlıyor
Sincan'da Bayram Boyunca 720 Personel Sahada Görev Yaptı

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Redaktör Haber 2022 | Yazılım: Onemsoft