MENU
  • YEREL HABERLER
  • EĞİTİM
  • ASAYİŞ
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • YEREL HABERLER
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • Nöbetçi Eczaneler
  • E-Dergi
  • Resmi Reklamlar
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
Ankara
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
  • ANKARA HABERLERİ
  • GÜNDEM
  • ULUSAL HABERLER
  • POLİTİKA
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • KÜLTÜR SANAT
  • SAĞLIK
Kapat

ATO ile Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi eğitimde iş birliğine gidiyor

Ana SayfaUlusal HaberlerATO ile Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi eğitimde iş birliğine gidiyor
ATO ile Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi eğitimde iş birliğine gidiyor

ATO Başkanı Gürsel Baran: ”Başkentte girişimciliğin dolayısıyla ticaret kapasitesinin geliştirilmesine yönelik önemli bir adım atmış olacağız” ASBÜ Rektörü Prof. Dr. Musa Kazım Arıcan: ”Firmaların ArGe çalışmaları ve akademik iş birlikleriyle biz de teknolojik alanlara katkımızı ortaya koyacağız”

26 Mayıs, 2021, Çarşamba 16:30
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt
Abone ol

ANKARA (AA) Ankara Ticaret Odası (ATO) ile Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) arasında, başkentin girişimcilik ve ticari kapasitesinin artırılması amacıyla lisansüstü eğitim programlarından indirimli yararlanmayı kapsayan "Eğitim İş Birliği Protokolü" imzalandı.

ATO Başkanı Gürsel Baran, ATO Hizmet Binası Fuaye Alanı'ndaki imza töreninde yaptığı konuşmada, söz konusu protokol kapsamında, Ankara'nın sosyo ekonomik kalkınması, yenilikçi girişimciliği, rekabetçiliği, teknoloji politikaları, eğitimgeliştirme ve kurumsal yapılandırmasına yönelik olarak araştırma, eğitim, danışmanlık ve proje geliştirme alanlarında ortak çalışma yapılacağını söyledi.

ATO olarak, ekonomik kalkınma ve istihdam sorunlarının çözümünde temel faktörlerden biri olan girişimciliği desteklemeye ve geliştirmeye özel önem verdiklerini belirten Baran, bu anlamda ilgili kurumlarla hayata geçirdikleri projeleri anlattı.

Baran, protokole dair şu ayrıntıları paylaştı:

"Başkentte girişimciliğin dolayısıyla ticaret kapasitesinin geliştirilmesine yönelik önemli bir adım atmış olacağız. Yapacağımız çalışmalarla kent ekonomisinin gelişiminin önündeki engelleri tespit ederek, daha dinamik, daha rekabetçi, daha yenilikçi bir yapı oluşmasına katkı sağlayacağız. Başkentimiz ve ülkemizin bilimsel, kültürel, sosyal ve ekonomik yönden ilerlemesi ve gelişmesine yönelik konularla ilgili çalışmalar hayata geçirmenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Üniversitelerimizle bu konudaki iş birliklerimizi giderek artıracağız."

"İşletmelerin gelişmesi kent ve ülke ekonomisine katkı sağladı"

Eğitimli yönetici ve çalışanların, işletmelerin kalitesini yükseltirken, aynı zamanda rekabette de öne taşıdığına dikkati çeken Baran, işletmelerin gelişmesinin de kent ve ülke ekonomisine katkı sağladığını ifade etti.

Baran, "Protokol kapsamında ATO üyesi firmaların kurumsal yönetişim becerilerini, kurumsal kapasitelerini geliştirmek ve üye firmalardaki ticari hayattaki sürdürülebilirliklerini, ulusal ve uluslararası rekabet gücünü, ihracatlarını artırmak hedeflerimiz arasında." dedi.

"ATO üyelerine farkındalık çalışmaları sunacağız"

ASBÜ Rektörü Prof. Dr. Musa Kazım Arıcan da dijitalleşme ve Kovid19 salgını nedeniyle dünyada her alanda çok hızlı bir değişimin yaşandığına dikkati çekti.

Arıcan, bu anlamda dünyadaki ve yüksek öğretimdeki değişimleri yakından takip ettiklerini belirterek, şu ifadeleri kullandı:

"Yüksek öğretimin artık yeni sertifika programları, sivil toplum kuruluşlarının gelişimleriyle iş birliği yapması, sahalardaki bilgi ve tecrübeleri de alarak kendisini yenilemesi, akademik hayattaki araştırmaların sahadaki iş birliğiyle gerçekleşmesi gerekiyor. Bazı mesleklerin sürdürülebilirliği, rekabet gücünün artırılması çok önemli. ATO'nun, üniversitelerle iş birliğini hem mesleklerin sürdürülebilirliği hem de dünyadaki rekabet gücüyle baş edebilmesi açısından çok önemli görüyorum."

İş birliğinin sadece kağıt üzerinde olmadığını vurgulayan Arıcan, öncelikle Ankara ve bölgesindeki iş kollarındaki memnuniyet ve beklentiler, pazarlardaki arz ve talep analizleri, sektörel stratejiler ve teknolojik dönüşümler anlamında araştırmalar yaparak projeler geliştireceklerini aktardı.

Arıcan, üniversitede bir "sosyokent" de hayata geçireceklerini bildirerek, "Firmaların ArGe çalışmaları ve akademik iş birlikleriyle biz de teknolojik alanlara katkımızı ortaya koyacağız. Teknoloji geliştirme bölgelerinden ATO üyelerimize farkındalık çalışmaları, mentorluk gibi katkılar sunmaya çalışacağız. Geleceğin iş ve meslekleri konusunda yeni gelişmeleri ve bu alanlarda eğitim, danışmanlık ve proje katkıları sunacağız." diye konuştu.

Konuşmaların ardından iş birliği protokolü imzalandı.

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
İbrahim

İbrahim

Mail: [email protected]
Tüm yazıları

Yorum Yazın

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP'den İstifa Etti
Sincan Belediyesi Türk Musikisi Konservatuvarı’nda Mezuniyet Coşkusu
Türk Dünyasının Kalbi Ankara'da Atacak Ankara'nın Tarihi, Kültürel ve Manevi Mirası Uluslararası Çalıştayda Ele Alınacak
Türk Dünyasının Kalbi Ankara'da Atacak Ankara'nın Tarihi, Kültürel ve Manevi Mirası Uluslararası Çalıştayda Ele Alınacak
Altındağ Belediyesinden Evlenecek Çiftlere Damatlık Desteği
Mamak Şehitleriyle Yaşıyor Şahit Belgeseli Gelecek Nesillere Emanet Edildi
Karabağ’ın Sesi Adana’dan Dünyaya Yükseldi
Altındağlı Minikler İlk Diplomalarını Aldı Mezuniyet Coşkusu Renkli Görüntülere Sahne Oldu
Altındağ’a Anlamlı Yatırım Zehra Sena Gültekin Kreşi Hizmete Açıldı
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nden Türk Dünyası Kültürüne Anlamlı Katkı
Turizmin En İyileri ATİD’in Geleneksel Gecesinde Ankara’da Buluştu
Aziz Yıldırım Geri Döndü Borcu Ödemeden Gitmeyeceğiz
Destici Yeniden BBP Genel Başkanlığı’na Seçildi
Sincan’da Miniklere Görkemli Mezuniyet 3 Binin Üzerinde Veli ve Çocuk Yıl Sonu Resepsiyonunda Buluştu
Tarkan Ankara'da On Binleri Coşturdu
Ankara'da NATO Zirvesi Tedbirleri Kapsamında 9 İlçede İdari İzin Uygulanacak
Vergi Konseyinin Yeni Başkanı Abdullah Erdem Cantimur Oldu
Altındağ'a Üç Yeni Yatırım
Havalimanlarında Ücretsiz İçme Suyu Dönemi Başlıyor
Sincan'da Bayram Boyunca 720 Personel Sahada Görev Yaptı

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
24 Saat  Ankara Haberleri I Redaktör Haber
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Redaktör Haber 2022 | Yazılım: Onemsoft